Sagt om Vandra | West Highland Way | Milngavie – Inverarnan/Tyndrum

Har du vandrat leden? Då vore vi ytterst tacksamma om du ville dela med dig av dina erfarenheter.

Skicka dina synpunkter till vandra@vandra.se eller lämna en kommentar i kommentarsfältet nedan.

Tack!

Milngavie – Tyndrum

Underbart vacker med grönskande natur. De hade inte haft så mycket regn i Skottland på 100 år vilket inte vill säga lite men vi hade bra kläder så det gjorde inte så mycket. En eftermiddag och afton fick vi ljuvlig sol. Boendet mkt bra för den standard vi köpt. Maten var bättre än förväntat, bagagetransporten fungerade perfekt. Det enda som inte var bra var på Hotellet i Ardlui där de lämnade tillbaka genomblöta skor på morgonen trots att de tagit in dem i ett sk torkrum.  Annars var allt perfekt. Varmt Tack för en utmärkt sammansatt resa i Skottland. Jag är mycket nöjd!

Gunilla Kuylenstierna,
West Highland Way, Milngavie-Tyndrum, 16-23 juli 2015

Hej,

Just hemkommen från vår vandring på West Highland Way. Vi har haft en underbar resa och allt har fungerat utan problem eller missöden. Vi är mycket nöjda med resan. En detalj som det kan vara bra för dig att känna till för info till andra vandrare. det gäller tågresan tillbaka från Tyndrum. Det finns två tågstationer i Tyndrum. En ”upper” och en ”lower”. Det är lower Tyndrum som man bör använda eftersom det är där alla B&b ligger.

Med vänlig hälsning, Jan Palmkvist
West Highland Way, Milngavie – Tyndrum, 6 – 10 juli 2012

Hej!

Nu är vi hemma igen efter en mycket lyckad resa till Skottland. Allt fungerade jättebra och vädret var fantastiskt, den nyinköpta regnponchon kom inte till användning!

Några kommentarer till beskrivningen av WHW:
– del 2; vi upplevde att vandringen upp och nerför Conic Hill var tuff och tröttsam, den delen av leden var inte stängd trots lamning, endast för de vandrare som hade hund
– del 4; upplevde vi som ganska lätt då vi till största delen gick längs en skogsväg, medan del 5 var svår, antagligen är den väldigt svår när det är regnigt och halt. De sista km var dock ganska enkla
– del 6: vi hade inte lunchpaket med oss så vi gick in till Crianlarich, med facit i hand skulle vi inte göra detta. Det var en ganska tröttsam och lång omväg

Om boendet:
– Milngavie Premier Travel Inn – bra, med jättefin frukost
– Ashbank B & B – mycket trevlig värd, nytt och fräscht, bra frukost
– The Rowardennan Hotel – väldigt vackert beläget, boendet bra, enkel frukost
– The Drovers Inn – vi bodde i annexet som borde totalrenoveras, mitt ressällskap är allergisk och hostade sig genom natten, frukosten var en upplevelse pga. den dåliga servicen, den gamla byggnaden med puben var dock sevärd (hörde att medvandrare hade annat boende i Invernarnan pga. negativa rykten om att bo på The Drovers Inn)
– Dalkell Cottages, trevlig värd och trevliga utrymmen, fin frukost

Som det känns nu kommer vi att göra sista delen av WHW så småningom!.

TACK för jättebra arrangemang!

mvh/
Kristina
West Highland Way, den södra delen, Milngavie – Tyndrum, 24/4 – 29/4 2011

Hej!

Irene Nordahl och undertecknad sitter nu på flygplatsen i Prestwick, Glasgow. Vi vill gärna återkoppla hur bra allt har fungerat, allt har verkligen varit över förväntan. Vi vandrade den tuffaste delen mellan Rowardennan o Beinglass Farm i ösregn! En eloge till bartendern på Inversnaid hotell som tumlade våra regnkläder i halvtid! De tre sista km gick vi på lätta fötter, de var inte dryga – det behöver inte stå i texten att de kilometrarna är långa! I övrigt har vädret varit snällt mot oss!

Ett extra plus till Gail i Drymen, hon var super!

Helnöjda! Återkommer gärna! Vi måste ju gå resten av leden upp till Fort William.

MVH
Irene Nordahl & Gunnel Selin
West Highland Way, Milngavie – Tyndrum 28/6 – 4/7 2010

Hej,

Vi bokade en resa via ditt företag i september – West Highland Way, fem nätter – och kom hem mycket nöjda. Det enda som grämer oss är att vi inte tog oss tid att vandra hela sträckan. Det kändes lite snopet att vi måste lämna gänget som vi blivit halvbekanta med under de föregående dagarna. Vi hade gärna kommit i mål med dem och benen var fortfarande i bra skick när vi kom till Tyndrum.
Vi hade dock en extra dag på oss och den tillbringade vi också längs West Higland Way. Vi gick vidare från Tyndrum 3-4 timmar och vände sedan tillbaka till bagaget och tog bussen till Glasgow sent på kvällen där vi hade bokat nattlogi.

Vi är nöjda med allt, bodde bra, fick rejäla frukostar och även en del regn men det led vi inte så värst mycket av. Brasorna brann så skönt på pubarna när vi väl kom fram!
Vi längtar redan tillbaka så vi hör kanske av oss igen!

Mvh

Helena Forsgård & Annika Orre på Åland
West Highland Way, Milngavie – Tyndrum, 13 – 19 september 2008

Hej Stefan

Vill bara att du ska veta att vi hade en fantastisk semester längs West Highland. Allt fungerade fint och var väldigt välordnat med bra boenden. Men du kan tro att jag ångrade att vi inte tog hela vägen…, men det får bli en annan gång. Har du något material om andra vandringsleder som ni har så kanske du kan skicka lite material till mig för detta kommer att bli min melodi hädanefter. Det var en underbar känsla att få sätta sig på puben med en kall öl efter att ha vandrat hela dagen möta andra vandrare och få beklaga sig lite över att man hade ont lite här och där.