Sagt om Vandra | West Highland Way | Inverarnan – Fort William

Har du vandrat leden? Då vore vi ytterst tacksamma om du ville dela med dig av dina erfarenheter.

Skicka dina synpunkter till vandra@vandra.se eller lämna en kommentar i kommentarsfältet nedan.

Tack!

En fantastisk vandring! Omväxlande både vad det gällde väder och själva leden 🙂 Bra boenden framförallt Glengarry House i Tyndrym som var litet och personligt, väldigt. The Highland Getaway i Kinlochleven samt McLean Guesthouse i Fort Williams var också bra. Bagagetransporten fungerade perfekt och fanns alltid på plats när vi anlände till vårt boende. Bra att det fanns möjlighet att äta på samma ställe som man bodde. I allt hade vi en fantastisk vecka där allt fungerade perfekt, vi har redan börjat planera vår nästa resa och kommer säkert att anlita er fler gånger!

Jan Henriksson, West Highland Way norra delen, 1-7 maj 2016

Hej Jan!

Tack för dina fina ord! Vi blir glada om vi kan få hjälpa er till nya vandringsäventyr!

Varma hälsningar

Lotta

Hej!

Har precis kommit hem från en fin vandring i Skottland på West Highland Way från Inverarnan till Fort William. Vandringen var på 5 dagar mellan 19-25 augusti 2015.

Vi som vandrade är två damer som nästan precis blivit pensionärer. Vi ankom till Beinglas farm i hällande regn. Då var det inte kul att gå från busshållplatsen ner längs vägen till 1:a övernattningen.
Men stället var fint, vi blev väldigt trevligt bemötta. Frukost + pubmaten var god.

Så nästa morgon på med dom nya vandrarkängorna och iväg det bar i omväxlande väder, mest bra väder dock. Men det gick mycket upp och ner vilket var mer än vad vi trodde. Framme i Tyndrum kunde vi inte korsa bäcken då vattennivån var för hög men enbart c:a ½ km därifrån går en bro över till campingen så det gick bra.
Väldigt trevlig personal på Glengarry house. Vi hade mailat i förväg och beställt middag till kvällen så allt funkade jättebra. Vi uppskattade mycket vattnet + kaffet som vi fick upp på rummet när vi kom (utan att ha beställt det).

Nästa dag när vi vandrade till Inveroran Hotel så fick vi ett rejält oväder halva dagen med regn och blåst. Resten av dagen jättefint väder. Det var skönt 3 km innan hotellet att sätta sig i baren på hotel Bridge of Orchy, som vi passerade, och ta en dricka.
Vi tog pauser under vandringen och passade på att ta av kängorna. Men då det var invasion av knott så kunde vi inte stanna för lång stund för paus. Knotten var så besvärliga att det fanns en lapp på rummen överallt att inte öppna fönstren.

Vi gillade Kingshouse hotel i Glencoe, men tyckte det var dåligt att det inte fanns någon TV alls i byggnaden. Trots att vi såg 3 parabol antenner utanför vårt fönster. Vi ville gärna kolla på nyheterna och väderutsikten för nästa dag. Lite slitet hotell, men med trevlig personal.

Från Kingshouse hotel via devils staircase till Kinlochleven. Det var lätt att hitta hotellet, och rummet var fint. God frukost i baren.

Sista dagen till Fort William blev en lång dag, men vackert väder precis som gårdagen. Bitvis var det riktigt besvärligt med att vandra på steniga och hala stigar.
Här var det inte kul att med trötta fötter behöva gå ytterligare en lång väg i Fort William för att leta upp hotellet. Vi blev väldigt trevligt bemötta av en dam som hjälpte oss bl.a med att beställa taxi till den tidiga morgonen som väntade. Hon undrade också om vi ville ha med oss lite mat på vägen till Glasgow, något vi gärna tog emot. Vi skulle åka 07.00 med bussen och hann inte äta frukost.
Men oj vilket litet rum! Det fanns ingen plats att fälla upp två resväskor på. Med en väska uppfälld kunde vi knappt öppna dörren och med den andra väskan uppfälld så kunde vi knappt öppna toadörren.
Än mindre röra oss i rummet.
Så gärna ett större rum som ligger mer centralt.

Alla prestationer har i övrigt fungerat perfekt, allt från transport av bagage till inköpet av vandringen genom er.
Trevligt, vi kommer säkert tillbaka.

hälsningar
Eva från Lund
Vandra i Skottland, West Highland Way, Inverarnan – Fort William, 19 – 25/8 2015

Hej Stefan,

Tack för en fantastiskt upplagd vandring i Skottland. Vi förstår av andra vandrare att vi gick den vackraste biten av leden. Allt har fungerat och våra övernattningsrum har varit perfekta. Dessutom hade vi tur med vädret!
Tågresan som vi sen gjorde från Fort Williams till Edinburgh kan ni rekommendera i Era vandringar.

Med andra ord är vi supernöjda med information och mejlkontakt innan resan och med resultatet.

Med vänlig hälsning
Eva Berg
West Highland Way, Inverarnan – Fort William, 1 – 9 augusti, 2011

Hej Stefan!

Vill bara tacka för en fantastisk vandring på norra delen av West Highland Way! Allt har fungerat perfekt, till och med vädret : )
Alla bagagetransporter flöt på och våra olika hotell var bra. Eftersom de olika inkvarteringarna var så olika var det en extra krydda.

Vi är så nöjda alla fyra och har redan rekommenderat detta till flera av våra vänner och bekanta.

Hälsningar Elisabeth Ståhlspets.
West Highland Way, Inverarnan – Fort William, 1 – 7 juli 2011.

Hej Stefan!

Återigen, stort tack och mängder av rosor till dig för en fantastisk upplevelse!

Vi har haft ljuvliga dagar ute på leden även om vädrets makter inte alltid stod oss till lags. Samtidigt så känns det ok att vi fått uppleva Skottlands väderskiftningar, sol, regn, dimma, vinden, spöregn och kulingstyrka. Vissa sträckor ganska tuff vandring men vilka belöningar vi fick! En helt underbar känsla att sitta på ledens högsta topp och bara vara och njuta. Bergen, himlen och leden… Just denna dag hade vi vackert väder och en fantastisk sikt. Det måste vara så att får man kämpa lite för sin upplevelse blir den desto större, och man värdesätter den mer.

Våra övernattningar var trevliga. Men, bäst var nog Edencoille. Vilket vackert rum vi fick och tänka sig, varsin nalle i sängen! Så otroligt gulligt! Trevliga människor överallt och allra högsta betyg till dig som ordnat vår vandring till ett så härligt minne vi aldrig kommer att glömma.

Tack också för ditt telefonsamtal när vi var oroliga över våra busstransporter vid hemresan. Allt gick fint!
Det enda jag beklagar är att det tog slut för fort. Nästa vandring?

Hej Stefan!

Nu har vi avslutat vår vandring i Skottland och vi är mer än nöjda.

Du har verkligen tänkt på allt!

Vad vacker natur!

I Glasgow var hotelet nu renoverat,så bodde i det första alternativet.
Helt ok. Stort rum mitt i stan.

Otroligt vilken puls det var i den stan!Återkommer nästa år med nån ny vandring!