Sagt om Vandra | Slovenien

Har du vandrat leden? Då vore vi ytterst tacksamma om du ville dela med dig av dina erfarenheter.

Skicka dina synpunkter till vandra@vandra.se eller lämna en kommentar i kommentarsfältet nedan.

Tack!

Vi är väldigt nöjda med vår vandringsresa, allt har fungerat mycket bra. Slovenien är ett väldigt vackert land och det var en stor upplevelse att vandra där. Alla turer var välplanerade och innehöll flera olika naturupplevelser. Speciellt är vi väldigt nöjda med guiden, Simone, som var väldigt kunnig och trevlig.

Slovenien Kranjska Gora och Bohinj, augusti 2015

Vandringarna var ofta för korta för vår smak så vi utökade de efter eget behag. Hade varit bra med tips om vandringsleder för de som vill gå längre. Bra guide, fina hotell och god mat! Blev mycket förtjust i Slovenien! Kommer säkerligen åka tillbaka dit!

Corinna Krüssenberg, Kranjska Gora och Bohinj, 11-18 juli 2015

Hej Stefan

Jätte Tack för en helt underbar vandringsresa till Slovenien som du fixade. Tadej var helt fantastisk som Guide vi är så nöjda. Och tur med vädret också, förutom en dag,men vi gick en kortis uppe i Vogel. Sen tog vi en tur runt sjön i Ribcev.Så sista dagen åkte vi till Ljublijana.

Lena och Alf
Slovenien Kranjska Gora och Bohinj inklusive tåg, 5 – 14/10 2012

Hej!

Vi vill tacka för ett superarrangemang och skriva ner några rader om vår semester till dig. Allt klaffade, vi hade riktigt härliga dagar och vi uppskattade Simonas kunskap och gästvänlighet enormt!
Det bästa var bergsturerna, även om utsikten var fantastisk på alla turer så var det turerna i bergsmiljö som vi gillade bäst.

Boendet var helt ok, det bästa rummet hade vi i Bohinj. Frukostarna var likvärdiga på alla ställen vi bodde på i Slovenien och de höll oss mätta ett bra tag. Mycket bra! Middagen i halvpensionen var också helt ok. Vi har fortfarande lite svårt att säga vad som är typisk slovensk mat men det var skönt att slippa välja restaurang på kvällarna och det fanns att välja på så att det blev varierat varje dag.

I övrigt så kan vi skriva under på att Slovenien är ett toppenland att turista i. Alla förstår, och vill förstå, åtminstone lite engelska eller tyska och det är billigt i jämförelse med många länder i Europa. Och det finns mycket att se på liten yta. Efter vandringarna i alplandskapet, inklusive bad i alpsjö, tog vi oss ner till kusten och fick lite härlig avkoppling i Piran. Sedan avslutade vi med ett par dagar i Ljubljana som hade väldigt mysiga kvarter i innerstaden. Caféer och uteserveringar i oändlighet. Som lite finsmakare vad gäller kaffe blir man inte besviken (möjligtvis på kaffet som ingick i hotellfrukosten men det var inte så viktigt) och glassen var av italiensk klass!

Allt gott!

Hälsningar
Sara & Johan
Slovenien Julian Alps, 16 – 20 juli 2012

Hej Stefan!

Vi har haft en toppenvecka i Alperna och Simona tog så väl hand om oss att vi knappt hade en chans att gå vilse.
Enligt min stegräknare gick vi ca 14 mil och det blev en väldigt annorlunda semester när man var tvungen att hoppa isäng redan kl 22.00 för att orka med nästa dag.
Vi kanske återkommer när vi samlat nya krafter.