Sagt om Vandra | Camino Finisterre | Santiago de Compostela – Fisterra

Har du vandrat leden? Då vore vi ytterst tacksamma om du ville dela med dig av dina erfarenheter.

Skicka dina synpunkter till vandra@vandra.se eller lämna en kommentar i kommentarsfältet nedan.

Tack!

Det här var första gången jag vandrade. Det var fantastiska vyer och natur som vi passerade igenom.Vädret var kanonbra vilket ju gör väldigt mycket. Bagaget var alltid på plats när vi kom fram och det var rent och fräscht på alla hotellrum.

Avreseinformationen och färdhandlingarna var bra, men vi tycker att kartorna kunde ha varit lite mer detaljerade.

Tack Vandra för hjälpen med bokningen! Resan överträffade alla förväntningar. Allt fungerade perfekt. Vi återkommer och bokar ny vandringar med er.

Marie Åhman

Världens ände, Santiago de Compostela – Fisterra, 5 – 10 april 2017

Detta var vår första vandring och vi hade fyra fantastiska dagar i fyra olika vandringsmiljöer. Vi fick mycket bra information innan avresan som hjälpte oss på många olika sätt. Vi tog verkligen till oss att ha ombyteskläder med, bra och nödvändigt, torra strumpor var lycka för fötterna! Bagagetransporterna fungerade jättebra. Vi konstaterade efter dag fyra..är det redan slut, en tomhet infann sig. Vi hade önskat att vandringen hade varit ytterligare ett antal dagar. Det tog några dagar att komma in i hur vi bäst ville disponera dagarna. Vi hade ibland lite kämpig vandring men otroligt roligt. Träffade också många andra vandrare men inga svenska! Kan varmt rekommendera att anlita Vandra.Tack för ett jättebra arrangemang och på återseende!
Hälsningar Eva Lindquist
Santiago de Compostela – Fisterra, 1 – 7 juni 2015

Hej Stefan!

Jag och Marianne vill tacka för ett fint arrangemang när det gäller bokning av hotell och transport av bagage.
Vi vill ge en extra eloge till hotell MV Algalia i Santiago, där de tog emot oss med stor gästvänlighet och hjälpte till med bokning av taxi och andra saker på ett mycket generöst sätt. Vi vill också skicka en hälsning till Tee Travel som så snabbt löste ett missförstånd angående datum för leverans av våra väskor till Negreira.

Allt har fungerat jättefint och vi tvekar inte att kontakta er igen när vi blir sugna på att vandra till Muxía – för det blir vi – förr eller senare!

Hälsningar
Marianne Hedberg
Christine Sandström
Santiago de Compostela – Fisterra, 14 – 20 juni 2011.

Hej igen!

Vill återigen ge många rosor för vår vandring Santiago de Compostela – Fisterra. Allt funkade jättebra, ok hotell m m. Bara en liten detalj:
Busstabellen ställde till det för oss på vår hemresa. Den körde och körde och till slut insåg vi att vi kommer missa vårt flyg! Fick hoppa av och kasta oss in i en taxi som körde FORT. Vi hann pga. att vårt flyg var lite försenat, puh! Hade lite otur med vädret, kallt men ljuvlig vandring!M V H Katarina.
Till kusten och världens ände, Santiago de Compostela – Fisterra, 3 – 11/5 2010

Hej!

Vill bara tacka för en av de bästa semestrarna i mitt liv! Tillsammans med en väninna genomförde vi i början av juni en vandring från O Cebreiro till Santiago + att vi sedan vandrade från Fisterre till Muxia. Fantastiskt, boende, transfers allt fungerade perfekt, bara boendet i Fisterre var något sämre men det kan ha berott på vädret och vår inre känsla av att vår resa närmade sig sitt slut.

Nu har jag en förhoppning om att få med min man nästa år och då lutar det åt att vandra i Nationalparken, om denna möjlighet finns 2010 också.

Än en gång stort Tack!

Hälsningar
Lena Sandberg
Den franska vägen, O Cebreiro – Santiago de Compostela och Fisterra – Muxia, 30/5 – 12/6, 2009

Hej Stefan!

Nu är Irene och jag hemma igen efter en mycket fin vandring. Vi hade en helt otrolig tur med att få solsken på dagarna och några regnskurar nattetid då god mat och sömn gör sitt.
Första dagens tre mil slutade dock klockan nio på kvällen en kilometer innan klostret Oseira. Där stannade vi en bilist som mycket väl kände till trakten och som också skjutsade oss över bergen till Casarellos för vårt logi. Vi var cirka åtta kilometer ur led!

Vi hade gått den Camino som beskrivs i boken ”Walking the Via de la Plata” som var ett av boktipsen du gav. Boken beskriver den gamla/vanliga leden, boken är mycket detaljrik och informativ, bra att vandra efter, men i Cea har det gjorts en liten modernare led och det viste inte vi om. Den var också inte så lätta att finna på – fick oss berättat av en pilgrim i Punta Ulla. Du får en karta av oss som visar båda lederna, den du sände oss var den nyare leden det har vi förstått efteråt. Men vi hade turen med oss som träffade på en av alla dessa vänliga spanjorer. Vi tog oss en tur till klostret dagen efter, ditt tips.

Caminon går vidare via Lalin. Hotellet som vi ska till ligger i Lalin fyra kilometer vid sidan om den Caminon vi gick, det borde ha gett oss en varningssignal men någonstans utmed Caminon skulle vi ha vikit av vet bara inte var? Även nu så stannar det en vänlig spanjor om inte i en Mercedes så han kör oss ända fram till hotellet i Lalin.
Nästa dag efter cirka tre kilometer utmed vägen till Santiago så finner vi på Caminon alldeles vid ett nybyggt härbärge, mycket vackert.

Boendet har varit bra – undrar ibland över varför en spansk grandelie säng är så kort så att fötterna får hänga utanför? Men det har säkert någon anatomisk betydelse.

Tack för den här gången och på återhörande
Torbjörn och Irene
Västerhaninge 2006-05-31
Silvervägen / Via de la Plata, Ourense – Santiago de Compostela – Fisterra – Muxia – Santiago de Compostela 10 – 24 maj 2006

Det finns 1 kommentarer. Lägg till din kommentar

1. 18 september 2016 | Christina Görsing Kleine skriver: Svara
    Vi vandrade från Santiago till Finisterre i september 2016. En otroligt positiv upplevelse och allt klaffade perfekt med arrangemanget, boende, bagagetransport och transfer från och till flygplatsen. Sista natten i Santiago hade det blivit en miss med middagen och det löste ni och TeeTravel förnämligt så vi fick en fantastisk middag på en annan restaurang, inkl taxi fram och tillbaka. Vi hade också god nytta av boken ni skickade innan, mycket detaljerad. När vi var där var det rekordvärme i Spanien, 37 grader, det var svettigt, som tur var hade vi Resorb med oss. Tack för ett bra arrangemang, jag återkommer ett annat år!